PAP life
Użytkownik:
Hasło:
Kontakt z redakcją


22.08.2013, 17:17  Na ścieżkach nauki  Rozmaitości  Zdrowy styl życia
wstecz

Mężczyźni docenili zdrową żywność


Ekologiczne i naturalne - te określenia w stosunku do żywności i produktów kosmetycznych działały do niedawna głównie na kobiety. W ekologiczny trend zaczęli wpisywać się także mężczyźni, którzy coraz częściej zwracają uwagę na to, co wkładają do koszyka.

Stereotyp mężczyzny mającego wiecznie pustą lodówkę to już przeszłość. Panowie nie tylko zwracają większą uwagę na wygląd fizyczny, ćwiczenia, pielęgnację ciałą, ale i na to, co jedzą. Tłusta golonka z ziemniakami na męskim talerzu zastępowana jest coraz częściej przez zrównoważone posiłki. Mężczyźni również zwracają uwagę na etykiety produktów. Oraz chętniej wybierają żywność ekologiczną.


Doniesienia na temat zmian męskich nawyków żywieniowych potwierdził w swoim badaniu sklep Frisco.pl. Liczba mężczyzn składających zamówienia zawierające towary organiczne zwiększyła się o ponad 80 proc. w stosunku do poprzedniego roku i dziś panowie stanowią aż jedną trzecią wszystkich konsumentów kupujących naturalne artykuły. Najczęściej są to ekologiczne warzywa i owoce - stanowią one niemal jedną trzecią wszystkich organicznych towarów kupowanych w sieci. Na drugim miejscu plasują się stuprocentowo naturalne soki oraz inne napoje - na czele z produktami orkiszowymi i zdrowymi napojami orzeźwiającymi.


"Coraz więcej naszych eko-klientów to właśnie panowie. Oni również przywiązują dużą wagę do jakości produktów w ich koszykach zakupowych. Trafia do nich coraz więcej zamówień zawierających hodowane naturalnymi metodami warzywa, owoce i świeże zioła oraz inne organiczne wyroby najwyższej jakości" - zauważa Grzegorz Bielecki z Frisco.pl.


Ekologiczny trend dopadł w pierwszej kolejności panów zamieszkujących duże miasta, tych, którzy zostali "zarażeni" zdrowym stylem życia przez swoje partnerki, ale i sportowców. Coraz więcej mężczyzn zwraca uwagę na swój wygląd, a więc i na zmianę nawyków żywieniowych, które pomogą im osiągnąć upragnioną, sportową sylwetkę.


"Mężczyźni zaczęli dbać o formę i sylwetkę, uprawiając sporty i ćwicząc na siłowni. W parze z dbaniem o swoją fizyczność idzie bezwzględnie dieta. Bez odpowiedniej diety nie ma możliwości, aby wytrenować ani wymodelować mięśnie. Dlatego właśnie Panowie zwracają szczególną wagę do tego, co jest na ich talerzu i regularnie spożywaja posiłki. Tłuste mięsa zastępują kurczakiem i dietą bogatą w białko, chętniej sięgają też po warzywa. Jeśli już wybierają produkty to wysokiej jakości - dlatego też cenią eko-żywność" - mówi psycholog, Magdalena Załuska. "Zresztą to mężczyźni są niejednokrotnie inspiracja dla kobiet w wyborze diety i ćwiczeń" - dodaje.


Panowie nie znoszą zakupów w supermarketach i stania w długich kolejkach, dlatego jeśli mają w pobliżu domu stragan z warzywami i owocami wprost od rolnika - wybiorą właśnie jego produkty. Ponadto, to kobiety przeważnie robiąc zakupy dla całej rodziny, dysponując domowym budżetem oszczędniej. Dlatego często są zmuszone wybrać tańszy produkt. Mężczyzna śmielej sięgnie po droższy, ekologiczny - dodaje psycholog.


Mężczyźni, podobnie jak kobiety, na pierwszym miejscu stawiają świeżość produktów,przyglądają się wartościom odżywczym produktów i ich pochodzeniu. Wpływ na zwrócenie uwagi przez mężczyzn na produkty ekologiczne miało również zapoznanie się z ekologicznym trendem w innych dziedzinach - budowach domów, czy motoryzacji.


Emilia Klepacka (PAP Life)


ekl/ zig/



Copyright © PAP SA 2012 Materiały redakcyjne, fotografie, grafy, zdjęcia i pliki wideo pochodzące z serwisów PAP stanowią element baz danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A z siedzibą w Warszawie, i chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Z zastrzeżeniem przewidzianych przez przepisy prawa wyjątków, w szczególności dozwolonego użytku osobistego, ich wykorzystywanie dozwolone jest jedynie po zawarciu stosownej umowy licencyjnej. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.