PAP life
Użytkownik:
Hasło:
Kontakt z redakcją


21.05.2013, 08:08  Obyczaje i osobliwości  Rozmaitości
wstecz

Zakupy w e-supermarketach - coraz bardziej popularne


Brak kolejek i tłoku, oszczędność czasu i wygoda - to zalety zakupów online. Zapracowane Polki coraz częściej i więcej kupują w internetowych supermarketach ceniąc sobie jakość oferowanych produktów oraz szybką dostawę do domu.

"Wśród internautek kupujących spożywcze artykuły w sieci niemal trzy czwarte to kobiety od 26 do 45 lat. Wiele z nich to młode matki, dla których robienie zakupów w zatłoczonych supermarketach i z małymi dziećmi u boku stanowi nie lada wyzwanie. Coraz częściej wybierają więc wirtualne półki sklepowe, by w wolnej chwili i w zaciszu własnego mieszkania nabyć potrzebne produkty, które o określonej godzinie zostaną przywiezione prosto do domu" - mówi Grzegorz Bielecki, prezes e-supermarketu Frisco.pl.


Dwie trzeci klientek e-supermarketu Frisco.pl przyznało w ankiecie przeprowadzonej na stronie sklepu, że robi regularne zakupy poprzez internet przynajmniej od roku. Prawie co druga badana robi zakupy spożywcze w sieci kilka razy w miesiącu lub częściej, a 70 proc. respondentek co najmniej raz w miesiącu. Zniechęcone głównie stratą czasu na dojazd do sklepów, kolejkami do kasy, koniecznością dźwigania produktów i tłokiem w tradycyjnych sklepach, kobiety wolą zrobić wirtualne zakupy, które będą im dostarczone prosto do kuchni.


Choć cena towarów i koszty dostawy cały czas odgrywają ważną rolę w zakupach spożywczych w sieci, to co piąta kobieta zwraca szczególną uwagę na świeżość produktów i higienę robienia zakupów.


"Polki to wymagające klientki, które coraz bardziej stawiają na jakość produktów. Jak pokazało badanie, nawet 9 proc. kobiet jest zniechęconych do robienia zakupów w tradycyjnych sklepach, ponieważ towary dotykane są tam przez wiele osób" - twierdzi Bielecki.


"W przeciwieństwie do innych supermarketów, zarówno tych stacjonarnych jak i internetowych, u nas produkty świeże nie są zbierane ze sklepowych półek, lecz zamawiane bezpośrednio u dostawcy pod indywidualne zamówienia. Podzielone na odpowiednie porcje i spakowane docierają do naszego magazynu, gdzie nowoczesny sorter rozdziela towary na konkretne zamówienia, by jeszcze tego samego dnia trafiły do rąk klientów" - dodaje.


Mimo wszystko z raportu e-Commerce Polska wynika, że najczęściej kupowanymi przez internet produktami spożywczymi są te, z długą datą ważności jak: kawa, herbata, ryż, mąka, cukier i tym podobne. Dostawa zakupów jest mile widziana również wtedy, kiedy na liście sprawunków znajdują się cięższe towary jak np. napoje.


Kobiety robią zakupy spożywcze w sieci przede wszystkim dla siebie i swoich rodzin, ale prawie co 10 klientka e-supermarketu przyznała też, że zaopatruje w ten sposób lodówkę rodziców czy znajomych. I choć osoby starsze same niezbyt często wykorzystują możliwości jakie daje internet, to e-zakupy są pomocnym narzedziem dla ich bliskich, którzy pomagają im w codziennych sprawunkach.


Tendencja e-zakupów dotyczy głównie dużych miast, gdzie tempo życia wymaga ułatwiania sobie codziennych obowiązków, a liczy się każda zaoszczędzona minuta. Tam znajomość sklepów, które umożliwiają zrobienie e-zakupów jest większa niż w pozostałych miejscach Polski, gdzie ponad 70 proc. mieszkańców nie potrafi wymienić nazwy choćby jednego - wynika z badań e-Commerce Polska. Ankieta Frisco.pl została przeprowadzona w kwietniu br. na próbie blisko 850 internautek zarejestrowanych we e-sklepie działającym na terenie Warszawy i okolic. Ale możliwość robienia szybkich i wygodnych zakupów poprzez internet mają nie tylko mieszkanki stolicy. Zakupy online oferują także sieci supermarketów, np. Piotr i Paweł, Alma i Tesco - to ulubione e-sklepy Polaków. Można je zrobić także za pomocą kilku kliknięć na stronach internetowych bdsklep.pl, e-food.com.pl oraz innych regionalnych sieci.


Emilia Klepacka (PAP Life)


ekl/ zig/



Copyright © PAP SA 2012 Materiały redakcyjne, fotografie, grafy, zdjęcia i pliki wideo pochodzące z serwisów PAP stanowią element baz danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A z siedzibą w Warszawie, i chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Z zastrzeżeniem przewidzianych przez przepisy prawa wyjątków, w szczególności dozwolonego użytku osobistego, ich wykorzystywanie dozwolone jest jedynie po zawarciu stosownej umowy licencyjnej. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.