PAP life
Użytkownik:
Hasło:
Kontakt z redakcją


23.09.2019, 11:11  Moda
wstecz

Jennifer Lopez i Versace - ikoniczny duet powraca


Jennifer Lopez przygotowała nie lada gratkę dla swoich fanów. W miniony piątek niespodziewanie pojawiła się na wybiegu Versace, by zamknąć pokaz nowej kolekcji marki. Sensacją była suknia J.Lo, która stanowiła odświeżoną wersję jej legendarnej kreacji z 2000 roku.

Jennifer Lopez przygotowała dla swoich fanów niespodziankę, występując w finale piątkowego pokazu marki Versace odbywającego się na Milan Fashion Week. Gwiazda pojawiła się na wybiegu ubrana w wariację na temat jednej z jej najsłynniejszych stylizacji: zieloną suknię pokrytą tropikalnym printem, którą miała na sobie podczas wręczenia nagród Grammy w 2000 roku.


Ku uciesze publiczności piosenkarka zamknęła show Versace w zaktualizowanej wersji odważnej sukni inspirowanej dżunglą, która charakteryzowała się głębokim dekoltem i dużymi wycięciami. W wielkim finale modowego show J.Lo kroczyła po wybiegu ramię w ramię z samą Donatellą Versace, wywołując zachwyt i owacje obecnych na pokazie gości.


Legendarna suknia jest wyjątkowa nie tylko z uwagi na kunszt wykonania i odważny fason - to właśnie dzięki niej powstała wyszukiwarka grafiki Google. W 2015 r. były dyrektor generalny Google Eric Schmidt napisał esej, wyjaśniając, w jaki sposób suknia piosenkarki zainspirowała ów wynalazek.


"Ludzie chcieli czegoś więcej niż sam tekst. Po raz pierwszy stało się to tak widoczne po rozdaniu nagród Grammy w 2000 r. Jennifer Lopez miała wtedy na sobie zieloną sukienkę, która, no cóż, przyciągnęła uwagę świata. Było to najpopularniejsze wyszukiwane hasło, jakie kiedykolwiek widzieliśmy. Nie mieliśmy jeszcze sposobu, aby dostarczyć użytkownikom dokładnie to, czego chcieli. Tak narodziła się wyszukiwarka grafiki Google" - wyjaśnił.


Dom mody Versace w miniony piątek złożył pełen nostalgii hołd ikonicznej sukni, a zarazem swojemu dziedzictwu. Aby uczcić rocznicę występu w kultowej kreacji, Lopez poleciała do Mediolanu i wzięła udział w pokazie Versace na sezon wiosna-lato 2020, odziana w replikę oryginalnego projektu. Szyfonowa suknia, tak jak miało to miejsce 19 lat temu, wzbudziła wielkie emocje.


Najnowszy pokaz Versace był swego rodzaju ukłonem w stronę historycznej kolekcji, której motywem przewodnim był niepowtarzalny hawajski nadruk - ten sam, który ozdobił ikoniczną suknię noszoną przez Jennifer Lopez na rozdaniu statuetek Grammy w 2000 roku. Choć sama kolekcja - pełna seksownych sukienek, króciutkich spódnic i eleganckich skórzanych garniturów - wystarczyła, by zachwycić fanów twórczości Donatelli Versace, to J.Lo, bez wątpienia skradła show.


"To był jeden z idealnych momentów, takich, które się pamięta" - wyznaje Lopez w rozmowie z magazynem "Vogue", wspominając swój legendarny występ na czerwonym dywanie, który trwale zapisał się w historii mody. Kiedy stylistka gwiazdy, Andrea Lieberman, zaprezentowała jej wybór stylizacji przed galą wręczenia nagród Grammy, J.Lo natychmiast wybrała przykuwającą wzrok zieloną suknię od Versace, która wyeksponowała wszystkie atuty sylwetki gwiazdy - ze zgrabnymi, sięgającymi nieba nogami, na czele.


Pamiętnego wieczoru użytkownicy wyszukiwarki Google szturmowali sieć w poszukiwaniu zdjęć Lopez do tego stopnia, że skłoniło do uruchomienia znanej dziś i chętnie używanej na całym świecie usługi. "Sukienka była wystarczająco prowokująca, aby zainteresować ludzi. Myślę, że był to moment, który pobudził masową wyobraźnię. Jeśli chodzi o moją karierę, ta kreacja była w pewien sposób przełomowa. Nawet jeśli ktoś nie znał mojej muzyki, nie znał moich filmów, miał przed oczami obraz tej sukienki. To było coś" - wyznaje Lopez. (PAP Life)


iwo/ jbr/


Załączniki
ITALY MILAN FASHION WEEK
epa07857403 US actress Jennifer Lopez presents a creation by Versace during the Milan Fashion Week, in Milan, Italy, 20 September 2019. Spring-Summer 2020 women's collections are presented at the Milano Moda Donna from 17 to 23 September. EPA/DANIEL DAL ZENNARO Dostawca: PAP/EPA.

Copyright © PAP SA 2012 Materiały redakcyjne, fotografie, grafy, zdjęcia i pliki wideo pochodzące z serwisów PAP stanowią element baz danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A z siedzibą w Warszawie, i chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Z zastrzeżeniem przewidzianych przez przepisy prawa wyjątków, w szczególności dozwolonego użytku osobistego, ich wykorzystywanie dozwolone jest jedynie po zawarciu stosownej umowy licencyjnej. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.