PAP life
Użytkownik:
Hasło:
Kontakt z redakcją


07.02.2019, 12:12  Moda
wstecz

Gucci - najpopularniejszą marką na świecie


Gucci jest najpopularniejszą marką na świecie, wynika z raportu opracowanego przez Lyst. Według The Lyst Index, w ciągu ostatnich trzech miesięcy, blisko sześć milionów kupujących szukało akcesoriów z logo Gucci.

Swoją pozycję na rynku mody Gucci zaznaczył już dawno. Produkty z logotypem marki należały do najbardziej pożądanych już w 2017 roku. Zaproponowane przez Alessandro Michele kwiatowe bomberki, bluzy i t-shirty z widocznym logo cieszyły się już w 2017 roku ogromną popularnością, podobnie jak paski czy torebki.


Popularność marki jedynie się umacnia, co potwierdza najnowszy raport Lyst. Według danych zebranych na podstawie zakupowych preferencji milionów klientów, to właśnie oferowane przez Gucci produkty są tymi najczęściej wyszukiwanymi.


Dużą zasługą jest z pewnością niestandardowe podejście do mody i sposobu komunikacji, jakie uskutecznia dyrektor kreatywny marki, Alessandro Michele. Gdy w 2015 roku obejmował to stanowisko, był niezwykle zaskakującą, tajemniczą postacią, która wprost wyłoniła się z zakamarków słynnego domu mody.


Kluczem do sukcesu okazała się niezwykła estetyka Michele. Niemal poetyckie podejście do mody, sprawiło, że uczynił on z kolekcji prawdziwe dzieła sztuki, przesycone wręcz różnorodnymi inspiracjami z minionych epok.


"Sztuka polega na połączeniu, kontakcie. Żaden prawdziwy artysta nie tworzy swojego dzieła tylko po to, żeby zamknąć je w pudełku. Taki sam rodzaj relacji odnosi się do mody. Nie wystarczą już tylko szykowne ubrania. Moda ma być żywa. Pochodzi z ulicy, muzyki, klubów" - przyznał w wywiadzie dla "The Interview" Michele.


Sam projektant przyznaje, że nie czuje presji, ani potrzeby, tworzenia czegoś nowego, zaskakującego. "Coś jest nowe poprzez sposób, w jaki to wyrażam. Jest nowe, ponieważ pojawiło się w odpowiednim momencie" - przyznaje.


Całość opiera się na kontrastach, zestawieniach rzeczy pozornie sprzecznych, niepasujących. "Zawsze staram się w bardzo delikatny sposób łączyć rzeczy brudne z rzeczami całkowicie czystymi, rzeczami należącymi do burżuazji i tymi, które należą do getta, rzeczami całkowicie zepsutymi z rzeczami, które są solidne" - wyjaśnia. (PAP Life)


mdn/ zig/


Załączniki
MONACO GLOBAL OCEAN CHARITY GALA
epa07049879 Italian CEO of Gucci Marco Bizzarri (R) and Giorgio Veroni (L) attend the 2nd Monte-Carlo Gala for the Global Ocean 2018 in Monaco, 26 September 2018. The Monte Carlo Gala for the Global Ocean, hosted by the Prince Albert II of Monaco Foundation, is a fundraising auction, to support the Foundation's marine conservation initiatives. EPA/SEBASTIEN NOGIER Dostawca: PAP/EPA.

Copyright © PAP SA 2012 Materiały redakcyjne, fotografie, grafy, zdjęcia i pliki wideo pochodzące z serwisów PAP stanowią element baz danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A z siedzibą w Warszawie, i chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Z zastrzeżeniem przewidzianych przez przepisy prawa wyjątków, w szczególności dozwolonego użytku osobistego, ich wykorzystywanie dozwolone jest jedynie po zawarciu stosownej umowy licencyjnej. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.