PAP life
Użytkownik:
Hasło:
Kontakt z redakcją


04.02.2019, 13:13  Zdrowy styl życia
wstecz

"Odchudzające" social media


Profesor Stephen Powis twierdzi, że platformy takie jak Instagram są odpowiedzialne za ochronę dobrostanu młodych użytkowników. Podkreśla, że reklamowane przez celebrytów produkty odchudzające mogą mieć szkodliwy wpływ.

Zdaniem prof. Stephena Powisa media społecznościowe powinny wprowadzić zakaz reklamowania produktów odchudzających. Uważa, że jest to niebezpieczne i nieodpowiedzialne. Podkreśla, że może mieć to negatywny wpływ szczególnie na młodych użytkowników.


"Ryzyko szybkiej utraty wagi przeważa nad korzyściami, a reklamowanie tych produktów bez ostrzeżenia zdrowotnego jest szkodliwe" - zauważa na łamach "The Daily Telegraph" prof. Powis.


Dodaje, że ryzykowne jest reklamowanie takich produktów przez wpływowe gwiazdy, które dla wielu odbiorców są wzorem do naśladowania. (PAP Life)


mdn/ zig/


Załączniki
GERMANY COMPUTING APPS
epa06316603 A close-up image showing the Instagram app on an iPhone in Kaarst, Germany, 08 November 2017. EPA/SASCHA STEINBACH ILLUSTRATION Dostawca: PAP/EPA.

Copyright © PAP SA 2012 Materiały redakcyjne, fotografie, grafy, zdjęcia i pliki wideo pochodzące z serwisów PAP stanowią element baz danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A z siedzibą w Warszawie, i chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Z zastrzeżeniem przewidzianych przez przepisy prawa wyjątków, w szczególności dozwolonego użytku osobistego, ich wykorzystywanie dozwolone jest jedynie po zawarciu stosownej umowy licencyjnej. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.